יפסל? הצעד של בית המשפט העליון ב'חוק טבריה'

    ישראל רובין No Comments on יפסל? הצעד של בית המשפט העליון ב'חוק טבריה'

    בגץ חוק טבריה: בג"ץ מוציא צו על תנאי בעתירת התנועה לטוהר המידות, עוה"ד שני אילוז ותנועה ישראלית וקובע דיון דחוף בעתירה

    אולם בית המשפט העליון צילום: פלאש 90
    20:23
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on שרים וח"כים תוקפים את המינויים בצה"ל: "אין מנדט"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בית המשפט העליון הוציא היום (חמישי) צו על תנאי בעתירת התנועה לטוהר המידות, עוה"ד שני אילוז ותנועה ישראלית וקבע את הדיון בעתירה כנגד חוקתיות חוק טבריה ליום 30.7.2023.

    כזכור, התנועה לטוהר המידות, המועמדת לראשות עיריית טבריה עוה"ד שני אילוז ותנועה ישראלית עתרו לבג"ץ כנגד חוק ואשר נועד לאפשר לראש הוועדה הממונה בטבריה בועז יוסף, להתמודד בבחירות הקרובות בעיר. זאת, "בניגוד למגבלת הצינון שהייתה קבועה לפני כן, והגם שיוסף מונה לתפקיד יו"ר הוועדה הקרואה והצהיר כי לא יתמודד בבחירות", כלשון העותרים.

    ב"תנועה לטוהר המידות" תקפו: "התיקון הפרסונלי שקידם חה"כ עמית הלוי, ולא בפעם הראשונה, הוא הצעה פרסונלית ורטרואקטיבית, הממוקדת בטובתו של אדם אחד. ההצעה משנה את כללי המשחק תוך כדי המשחק, ופוגעת בזכות להיבחר של מועמדים אחרים בעיר טבריה. כמו כן, מדובר בהצעה מסוכנת החותרת תחת ההיגיון הבסיסי בהקמת ועדה קרואה, אשר אמורה להימנע מעיסוק פוליטי ולפעול בצורה מקצועית בשיקומה של העיר.

    "ההצעה אף עלולה לייצר תמריץ פסול לשרי פנים למנות ועדות קרואות עם מקורבים מטעמם, וכך להצניח לתפקיד מועמדים מטעמם, אשר יהנו מהיתרונות של כהונה בתור יו"ר ועדה קרואה".



    0 תגובות